Publications and Links
External Profile
Presentations and Conferences
2024
- GDM-Arbeitskreis Digitale Werkzeuge 2024: Peter Gonscherowski, Edith Lindenbauer & Benjamin Rott: Antwortverhalten von ChatGPT 4.0 und MS Copilot auf Items zur Bewertung der Auswahlkompetenz von digitalem Lernmaterial
- GEBF 2024: Gonscherowski P. & Rott B (2024) Die Auswahl digitaler Lernmaterialien als Ansatz zur Bewertung der digitalen Kompetenz für die Beurteilung der Wirksamkeit von Lehrer*innenbildung
- FAME 2024 Utrecht: Peter Gonscherowski, Edith Lindenbauer & Benjamin Rott: Examining ChatGPT responses to TPCK assessment items
- GDM 2024: Gonscherowski P. & Rott B (2024) Die Fähigkeit, digitale Technologien und Lernmaterialien auszuwählen – eine empirische Studie mit angehenden Mathematiklehrkräften
2023
- 19'ter IZeF Workshop: Theoretische Verortung und empirische Erfassung der Fähigkeit, Entscheidungen über den Einsatz digitalen Lernmaterials zu treffen
- PME46: Assessment of the skill “Selecting digital technology” of mathematics pre-service teachers (Gonscherowski, Rott)
- STEAM Education Conference – JKU LINZ: TPACK instruments that address the digital competence of pre-service teachers
- PH-OOE Linz: Technologie-Einsatz in der Bildungsforschung
2022
- GDM 2022: Gonscherowski, P., & Rott, B. (2022) Instrument to assess the knowledge and the skills of mathematics educators’ regarding digital technology
- PME45: Assessment of the skill “Selecting digital technology” of mathematics pre-service teachers (Gonscherowski, Rott)
- Digital Technology (dT) in mathematics education and at university (University of Cologne and University of Saarbrücken; Session 1)
- YOUNG RESEARCHER TRACK (University of Cologne; Session 1-6)
- CERME12: Excerpt of TPC-Competence Instrument (Gonscherowski)
2021
- PME 44: Gonscherowski, P., & Rott, B. (2021). Measuring digital comptencies of pre-service teachers-a pilot study. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Hrsg.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1, p. 143).
- QLB Workshop: Entwicklung offener Items zur Messung digitaler Kompetenzen angehender Lehrkräfte (Gonscherowski, Scherer, Rott)
Publications
-
Gonscherowski, P., & Rott, B. (2022). How Do Pre-/In-Service Mathematics Teachers Reason for or against the Use of Digital Technology in Teaching? Mathematics, 10(13), 2345. https://doi.org/10.3390/math10132345