* ⇾ Peer Reviewed | [] ⇾ Author-provided informal translation
Publications
- * von Monkiewitsch, T., & Büscher, C. (in print). Investigating students’ testing and evaluating as part of computational thinking with the TEC model. 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), 4.–8. Februar 2025, Bozen-Bolzano, Italy.
- * von Monkiewitsch, T., & Büscher, C. (in print). Testen und Evaluieren als Computational Thinking Aktivität(en) – Mehr als nur Debugging?! [Testing and Evaluating as Computational Thinking activity – More than just Debugging?!]. 58. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM 2025), 2.–7. März 2025, Saarbrücken, Deutschland.
- Bayer, L., Engelhardt, M., Kerres, J. H., von Monkiewitsch, T., & Büscher, C. (in print). Rollen von Computational Thinking im Mathematikunterricht der Primarstufe – Erste Ergebnisse eines Literaturreviews. [Roles of Computational Thinking in primary maths teaching – first results of a literature review]. 58. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM 2025), 2.–7. März 2025, Saarbrücken, Deutschland.
External Presentations/lectures
- von Monkiewitsch, T. (2025, May 21). Programmieren im Mathematikunterricht?! Warum, Wieso & Wie? [Invited Seminar]. Digitale Werkzeuge im Mathematikunterricht, Universität Koblenz.
- Bayer, L., & von Monkiewitsch, T. (2025, March 5). Rollen von Computational Thinking im Mathematikunterricht der Primarstufe – Erste Ergebnisse eines Literaturreviews [Short Paper Presentation]. 58. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM 2025), Saarbrücken, Deutschland.
- von Monkiewitsch, T. (2025, March 5). Testen und Evaluieren als Computational Thinking Aktivität(en) – Mehr als nur Debugging?! [Paper Presentation at a mini-symposium]. 58. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM 2025) – Minisymposium 5: Computational Thinking im Mathematikunterricht, Saarbrücken, Deutschland.
- von Monkiewitsch, T. (2025, February 5). Investigating students’ testing and evaluating as part of computational thinking with the TEC model [Paper Presentation]. 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14) – TWG11: Teaching and Learning of Discrete and Computational Mathematics, Bozen-Bolzano, Italy.